Erfan
زندگي نامه خوانندگان
قالب وبلاگ
درباره ي سايت

زندگي زيباست و زيبايي از آن ماست
موضوعات سايت
'گالري عكس
جك و لطيفه
جالب و خواندني
اس ام اس ها
اس ام اس مناسبتي
اس ام اس موضوعي
ضرب المثل
سخن بزرگان
دانلود ها
زندگي نامه و بيو گرافي ها
نويسندگان
پیغام مدیر سایت
سلام دوست من به سایت Erfan خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات

دانلود فایل , شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید







 

فول آلبوم محمد اصفهانی

 

 

 

بیوگرافی :

 

محمدمهدی واعظی‌اصفهانی معروف به محمد اصفهانی (زاده ۱۴ تیر ۱۳۴۵ در تهران)، پزشک، خواننده و آهنگساز پاپ و سنتی ایرانی است. او از خانوداه اصفهانی در تهران متولد شد. اصفهانی با شرکت در کنکور سراسری با رتبه ۱۷۸ به دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه یافت و در سال ۱۳۷۶ فارغ‌التحصیل گردید. او را با بهره‌مندی از مکتب محمدرضا شجریان و علی جهاندار موسیقی ایرانی آموخت. اصفهانی ابتدا با اجرای آثاری روی اشعار شعرای معاصر مانند فریدون مشیری و همچنین اجرای تیتراژ سریال، پا به عرصه خوانندگی گذاشت. او در سال ۱۳۷۳ به عنوان اولین تجربه کاری خود تیتراژ سریال آوای فاخته با ترانه سرایی ساعد باقری و کارگردانی بهمن زرین‌پور را به عنوان اولین تیتراژ اجرا کرد که از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. او تا به امروز بیش از ۱۵ تیتراژ سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی را اجرای نموده که از این مجموعه می‌توان به تیتراژ سریال‌های یه تیکه زمین، ارمغان تاریکی، ولایت عشق،زیر هشت، تا ثریا، معصومیت از دست رفته، آخرین دعوت، پهلوانان نمی‌میرند، وفا و فیلم سینمایی بوسیدن روی ماه و اخراجی‌ها اشاره کرد. اصفهانی تا به امروز ۱۳ آلبوم منتشر کرده‌است. او در آلبوم‌های خود با اساتید بزرگ موسیقی چون همایون خرم، بابک بیات، فریدون شهبازیان کار کرده‌است. در میان آلبوم‌های او، آلبوم النور اولین آلبوم او بود که بدون موسیقی منتشر شد که شامل مجموعه ادعیه، مناجات و تواشیح می­باشد که تک­خوان آن عباس سلیمی و محمد اصفهانی هستند و با گروه تواشیح اهل­ بیت ضبط شده­است و سه آلبوم تنهاترین سردار، ولایت عشق و اخراجی‌ها به ترتیب موسیقی متن سریالهای تنهاترین سردار، ولایت عشق و فیلم سینمایی اخراجی‌ها می‌باشد و آلبوم تنها ماندم، آلبوم باسازی­شده از هفت اثر خاطره­انگیز و ماندگار با آهنگسازی همایون خرم می‌باشد و آلبوم نون و دلقک در مورد چارلی چاپلین می‌باشد که طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی پاپ تا به امروز در ایران می‌باشد.[۱] آلبوم حسرت نیز به علت پخش همزمان نماهنگ آن در صدا و سیما به فروش و محبوبیت بالایی دست یافت، آلبوم برکت نیز به خاطر همکاری با مجموعه‌ای حرفه‌ای، به نسبت آثار گذشته‌اش، توانست در بین طرفداران حرفه‌ای‌تر، شوری بپا کند. بی‌واژه نام جدیدترین اثر اصفهانی است. این آلبوم در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ برابر با ۲ مه ۲۰۱۱ توسط شرکت نشر موسیقی ایران‌گام انتشار یافت، بی‌واژه آخرین آلبوم محمد اصفهانی در فضایی کاملا جدید منتشر شد، بی‌واژه با نماهنگی درباره امام رضا همراه بوده که در این آلبوم منتشر شده‌است. شرکت پخش‌کننده آلبوم اعلام کرده‌است که در ۲ هفته اول انتشار این اثر ۲۰۰۰۰۰ هزار نسخه از آن فروش رفته و آلبوم در بازار نایاب شده است و این برای محمد اصفهانی یک رکورد محسوب می‌شود. محمد اصفهانی از جمله چهره‌های موفق، مجرب و موجه موسیقی پاپ پس از انقلاب است. او به عنوان بهترین خواننده پاپ دهه ۸۰ از سوی مجله ترانه‌ماه، اولین و تنها نشریه تخصصی موسیقی پاپ ایران و به عنوان بهترین خواننده تیتراژ سال ۹۱ از طرف موسیقی ما به خاطر تیتراژ سریال یه تیکه زمین انتخاب شد.

 



امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 218

 

فول آلبوم کامران و هومن

 

 

 

بیوگرافی :

 

کامران و هومن دو خواننده و موسسین گروه کامران و هومن هستند که در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴)اولین آلبوم مستقل خود را با نام ۲۰ (بیست) عرضه کردند.

کامران و هومن متولد محله گیشا در تهران هستند. در کودکی به ایالت مونترال کانادا مهاجرت کردند به همین دلیل به زبان فرانسوی مسلط شدند. آنها در یک مدرسهٔ فرانسوی زبان مشغول تحصیل شدند همزمان نیز مشغول به ادامهٔ یادگیری زبان فارسی شدند تا زبان مادری خود را نیز حفظ کنند. آنها یک خواهر کوچکتر به اسم کتی دارند که در موزیک ویدیوها (کت من، من تو رو میخوام، اون با من و مثل خودت) ایفای نقش کرد و وی طراح داستان موزیک ویدیو فرشتهٔ نجات و وقتی کسی را دوست داری نیز بوده است ولی کار کتی امروزه به دور از هنر است (سونوگرافی).

کامران جعفری متولد ۴ آذر ۱۳۵۷ برادر بزرگتر هومن و فرزند بزرگتر خانوادهٔ جعفری در محله اعتمادیه زنجان متولد و در حال حاضر در شهر لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند.

او از همان دوران نوجوانی علاقهٔ زیادی به موسیقی و خوانندگی داشت ولی به خواست پدر و مادرش اول تحصیلاتش را ادامه داد. کامران درسش را در کالج در رشته تکنسین خلبانی ادامه داد. بعد از اتمام تحصیلات با رامین زمانی آشنا شد. به دنبال این آشنایی، رامین زمانی گروه پرواز را به همراه کامران، فریدون و هنگامه تشکیل داد.

پس از مدتی گروه پرواز منحل شد و هر چهار عضو گروه به صورت مستقل به فعالیتهای خود مشغول شدند. بعد از جدایی از گروه پرواز، کامران با شهرام شب‌پره آشنا شد. شهبال شب پره وقتی علاقه استعداد او را دید علاقه مند شد تا او را به عضویت گروه خودش در آورد. کامران، هومن را به شهبال معرفی کرد. شهبال بعداز سنجیدن هومن با عضویت او در بلک کتز موافقت کرد وهر دو با هم به عضویت بلک کتز درآمدند.

هومن جعفری برادر کوچک‌تر کامران و متولد ۲ آذر۱۳۵۹ در محله اعتمادیه زنجان متولد شد. و در حال حاضر در شهر لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کند.

در دوران تحصیلش در دبیرستان و دانشگاه به دلیل علاقهٔ زیادی که به موسیقی داشت در بیشتر برنامه‌های موزیکال شرکت می‌کرد و به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی آهنگ می‌خواند و روز به روز اشتیاق و علاقه اش به موسیقی بیشتر و بیشتر می‌شد. به دنبال آشنایی با شهبال شب پره به عضویت گروه بلک کتز در آمد. قبل از عضویت به عنوان مدلینگ از سوی چند شرکت انتخاب شد

از سال ۱۹۹۹ کامران و هومن به طور رسمی از اعضای بلک کتس محسوب شدند و از همان زمان فعالیت‌های خود را شروع کردند. آلبوم سیندرلا به عنوان اولین آلبوم آنها با استقبال خوبی از طرف نسل جوان ایرانی مواجه شد. بعد از سیندرلا هم آلبوم پاپ فادر در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. در این زمان کامران و هومن به عنوان دو جوان موفق و با استعداد که آیندهٔ خوبی در انتظارشان بود در بین مردم فارسی زبان شناخته شدند و مورد توجه عموم قرار گرفتند. بعد از مدتی آنها تصمیم گرفتند که به صورت مستقل روی ایده‌ها وموسیقیشان که متفاوت با بلک کتز بود کار کنند واز گروه جدا شدند.

بعد از جدایی از گروه بلک کتز کامران و هومن به طور رسمی فعالیت خود را شروع کردند. کامران در مصاحبه با کانال تلویزیونی تپش علت اصلی جدایی او و برادرش از گروه بلک کتز را اختلاف سلیقه دانست. رامین زمانی و سعید سیام از همان ابتدا آنها را حمایت کردند و به واسطهٔ رامین زمانی بود که کامران هومن با مریم حیدرزاده شاعر ترانه‌های دو آلبوم اول این گروه آشنا شدند.

 



امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 131

 

فول آلبوم فرامرز اصلانی

 

 

 

بیوگرافی :

 

فرامرز اصلانی آهنگساز، نوازنده (گیتار و سه‌تار) و خوانندهٔ موسیقی پاپ ایرانی است.

اصلانی(متولد ۱۳۳۱) فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن است. او ترانه‌ها و موسیقی‌اش را عمدتآ خود می نویسد. و آن را به همراه سبک مخصوص گیتار و آوازش اجرا می‌کند.

وی پس از پایان تحصیلات به روزنامه‌نگاری پرداخت و مقالات بسیاری را به زبان‌های انگلیسی و فارسی منتشر کرد. سپس به ایران بازگشت و فعالیت خود را یکی از دو روزنامه معتبر انگلیسی آن سال‌ها در ایران به نام Tehran Journal آغاز کرد. در سال ۱۹۷۷ او مورد توجه رئیس کمپانی CBS در تهران قرار گرفت و نخستین مجموعه از آثار موسیقی خود را تحت عنوان دلمشغولی‌ها به همراه کمپانی CBS منتشر کرد که به سرعت توانست جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی در آن سال قرار گیرد.

پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ او به همراه خانواده‌اش ایران را ترک کرد و در انگلستان سکنی گزید. در آنجا به طور هم‌زمان فعالیت‌های مطبوعاتی و موسیقایی‌اش را پی گرفت. هر دو فرزند او به نام‌های فدرا و رکسانا نیز مثل پدر در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین آثار اصلانی که در ایران هم به شهرت فراوانی رسید آلبومروزهای ترانه و اندوه بود.

صدا و تکنیک خوانندگی او از دیگر خواننده‌های هم‌نسل خود متفاوت است و صدایش از بخش درونی حنجره به نرمی ادا می‌شود که در آخر ممتد و لرزان می‌شود.همچنین گاهی فراز وفرودهایی به صدای خود می‌دهد.اصلانی این کار را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

موسیقی فرامرز اصلانی در داخل ایران اجازه پخش ندارد. اما برخی آهنگ‌های او از جمله الا ای آهوی وحشی کجایی با شعری از حافظ بارها از رادیوی جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌است.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 188

 

فول آلبوم عباس قادری

 

 

 

بیوگرافی :

 

عباس قادری (زادۀ ۲۶ شهریور ۱۳۲۶ در تهران ) یکی از خوانندگان قدیمی به سبک موسیقی مردمی در ایران است. او در سال‌های آغازین دهه‌ی ۱۳۵۰ با اجرای ترانه‌های، «بدنام» و «زیارت» (زوار) به شهرت دست یافت.

در نوجوانی شروع به انجام فعالیت هایی در عرصه موسیقی کرد . به طوری که ابتدا در سنین نوجوانی در جمع همکلاسی ها و بیشتر در اردو های پیش آهنگ مدارس آن دوران می خواند و بعد ها با فعالیت های هنری در تاتر ادامه داد.ولی فعالیت هنری عباس قادری به طور جدی و حرفه ای از سن هجده سالگی آغاز شد ، که باید راهنمایی ها و تشویق های استاد انوشیروان روحانی را یکی از مهمترین عوامل آغاز فعالیت جدی و حرفه ای او دانست.

اولین آهنگ عباس قادری آهنگی بود به اسم ” چیزی که عوض داره گله نداره” که بعد از عرضه ، با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو شد.و بعد از این آهنگ او صدها ترانه خاطره انگیز دیگر هم اجرا کرد . عباس قادری تنها خواننده ای از نسل خوانندگان مردمی ایران است که بعد از انقلاب ۵۷ دست از کار خود نکشید و همچنان کارش را تا به امروز ادامه داده است .

بعد از حدود چهل و پنج سال فعالیت هنری در کارنامه هنری این هنرمند حدود ۸۳۰ ترانه در آلبوم ها و سبک های مختلف به چشم می خورد. و از این هشتصد و سی آهنگ عباس قادری ، حدود هفتاد آهنگ ، برای فیلم های قبل از سال ۵۷، موسوم به فیلم های فارسی اجرا شده است . که از جمله معروفترین این آهنگ ها که برای فیلم اجرا شده است ، می توان آهنگ های ( بدنام ) و ( چیزی که عوض داره گله نداره ) را نام برد .

عباس قادری دارای دو دختر و دو پسر به نام های علیرضا و شهرام است که آهنگ های جدیدش از ساخته های شهرام است و همچنین تعدادی از آهنگ های قدیمی عباس قادری توسط شهرام قادری دوباره تنظیم و بازسازی شده است .



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 221

 

فول آلبوم علیرضا افتخاری

 

 

 

بیوگرافی :

 

علی‌رضا افتخاری مهیاری (زاده ۱۰ فروردین ۱۳۳۷، اصفهان) از خوانندگان بنام موسیقی سنتی ایرانی است.[۱] افتخاری پس از سالها فعالیت در موسیقی سنتی ایرانی فعالیت خود را در زمینه موسیقی تلفیقی (میان سنتی و پاپ) نیز شروع نمود و تاکنون خوانندگی بیش از ۶۰ آلبوم موسیقی را بر عهده داشته است. وی در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ نشان چهره های ماندگار شد.

علی‌رضا افتخاری در سال ۱۳۳۷ در اصفهان بدنیا آمد. در کودکی نزد استاد طباطبایی نوازنده ویولن تعلیم دید. از ۱۲ سالگی نزد استاد تاج اصفهانی به یادگیری ردیف‌های آوازی پرداخت. پس از مدتی نیز همزمان به بهره گیری از محضر استاد جلیل شهناز و استاد حسن کسایی در زمینه ردیف های موسیقی سنتی مشغول شد. در سال ۱۳۵۷ در آزمون باربد و در محضر اساتیدی چون علی اکبر خان شهنازی، داریوش صفوت، علی تجویدی و … موفق به کسب رتبه نخست گشت. از سال ۱۳۶۰ پس از درگذشت تاج اصفهانی نزد استاد دادبه به ادامه تعلیم موسیقی پرداخت. در سال ۱۳۶۲ اولین آلبوم خود را به توصیه استاد فرامرز پایور با نام «آتش دل» و به یاد استاد فقیدش تاج اصفهانی منتشر کرد. پس از آن آثار او از صدا و سیمای ایران به صورت مرتب پخش شده و کنسرت‌های مختلفی[۱] در کشورهایی چون ژاپن، آلمان، کانادا و انگلستان برگزار نمود. وی در طول سه دهه فعالیت حرفه‌ای خود، تا کنون موفق به انتشار بیش از ۶۰ آلبوم موسیقی در سبکهای سنتی، ارکسترال و تلفیقی با همکاری اساتیدی چون پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده، علی تجویدی، عباس خوشدل، محمدعلی کیانی‌نژاد، جلال ذوالفنون، هابیل علیف، فریدون شهبازیان، کامبیز روشن‌روان و … شده‌است. از آلبوم‌های معروف او می‌توان به مقام صبر، راز و نیاز، سروسیمین، شور عشق، نیلوفرانه، یاد استاد، سرمستان، مستانه، امان از جدایی، قلندروار و صیاد اشاره نمود.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 131

 

فول آلبوم علیرضا عصار

 

 

 

بیوگرافی :

 

علیرضا عصار، خواننده، آهنگساز و نوازنده پاپ ایرانی است.

او متولد ۴ بهمن ۱۳۴۸ در خیابان ری، کوچه آبشار است. وی نواختن پیانو را در ۵ سالگی آغاز کرد و نخستین استاد وی کاووس سمندر بوده است. خواندن را از نوروز سال ۷۷ آغاز کرد و نخستین ترانه وی «عیدانه» با شعری از مولانا و آهنگ سازی فؤاد حجازی بود.

نخستین کنسرت: در سن ۱۶ سالگی به عنوان نوازنده پیانو در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی حضور در تئاتر «پیروزی در شیکاگو» به کارگردانی داود رشیدی و حضور مهدی هاشمی و فریماه فرجامی در سال ۷۰ به عنوان نوازنده پیانو.

 

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 141

 

فول آلبوم شهرام شبپره

 

 

 

بیوگرافی :

 

شهرام شب‌ پره خواننده، آهنگ‌ساز بازیگر و ترانه سرا ی ایرانی است.

وی از پیشگامان موسیقی پاپ در ایران است. او کار حرفه‌ای خود را به عنوان خواننده از تابستان سال ۱۳۴۳ از متل قو در شمال ایران با بازسازی و اجرای کاری از گروه بیتلز آغاز کرد. شهرام شب‌پره پس از انقلاب ۱۳۵۷ از ایران مهاجرت کرد و هم‌اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کند. او تا به امروز بیش از ۲۰ آلبوم منتشر کرده است.

شهرام در اوایل دهه ۶۰ میلادی و هنگامی که تنها ۱۳ سال داشت، فعالیت موسیقی خود را به عنوان نوازنده ساز درامز آغاز کرد پس از آن در اوایل دهه ۶۰ میلادی و در ۱۷ سالگی گروه «شورشیان» را به همراه ابراهیم حامدی (ابی) و سیاوش قمیشی تشکیل داد. او تاکنون با خوانندگان مشهوری همچون گوگوش، لیلا فروهر و شهره و ناهید همکاری داشته و علاوه بر ارائه آلبوم‌های بسیار، خوانندگانی را نیز شناسایی و به موسیقی پاپ ایران معرفی کرده‌است. شهبال شب‌پره برادر او است.

شهرام شب‌پره در تبلیغات و وب‌گاه رسمیش، خود را پادشاه موسیقی پاپ فارسی-ایرانی (King of Persian Pop) می‌داند.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 163

 

فول آلبوم شادمهر عقیلی

 

 

 

بیوگرافی :

 

شادمهر عقیلی (زادهٔ ۷ بهمن ۱۳۵۱، تهران) خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده، نوازنده، ترانه سرا و بازیگر ایرانی است که با انتشار چند آلبوم موسیقی در ایران کار خود را آغاز کرد. وی پس از مدتی ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد.

وی از کودکی به نوازندگی علاقه داشت و با پیانو شروع کرد؛ ولی بعد ویلن را به‌عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. نواختن ساز را از هر کاری بیشتر دوست می‌داشت. سازهای تخصصی وی پیانو، گیتار و ویلن بوده و در نواختن ویلن تبحر خاصی دارد. او فارغ‌التحصیل از هنرستان موسیقی است.

شروع کار در صدا سیما و انتشار آلبوم اول

او از ۱۳۷۶ وارد واحد موسیقی صدا و سیما شد و در آنجا مشغول به کار شد ولی کارهایش برای کسب مجوز مشکل داشتند. به‌عنوان اولین کار «معبود» و سپس «فصل آشنایی» را اجرا کردو بعد از آن آلبوم «بهار من» اولین کاست او بود. بهار من کاست بدون کلامی شامل ترانه‌های قدیمی مانند «گل گندم» و «بهار من»، «جان مریم» و… بود که شادمهر نوازندگی پیانو، گیتار و ویلون را در آن بعهده داشت. او در آلبومی به نام «فصل آشنایی» که کارهای دیگر خوانندگان پاپ آن روزگاران در ایران، هم در آن جای داشت سه آهنگ به نام‌های «باغ زندگی» به همراهی علیرضا عصار «معبود» و «فصل آشنایی» را ارائه کرد. سپس در آلبومی به نام «نازنین» باز هم به همراهی دیگر خوانندگان، دو آهنگ «قفس» و «تو بی نهایت شب» را ارائه کرد.

آلبوم مسافر و دهاتی

کاست دوم شادمهر عقیلی به نام مسافر توسط شرکت فرهنگی هنری «پیغام سحر» به بازار آمد که با استقبال روبرو شد. دهاتی آلبوم بعدی عقیلی بود که توسط شرکت فرهنگی هنری «فارس نوا» منتشر شد. شرکت پخش کننده آلبوم دهاتی برای گرفتن مجوز با موانعی از سوی وزارت ارشاد روبرو شد به طوری که شادمهر بارها مجبور شد ترانه‌های این کار را بازخوانی و اصلاح کند. این آلبوم موفق شد تحولی بزرگ در موسیقی پاپ ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایجاد کند.

بازیگری در سینما

او در دو فیلم سینمایی پر پرواز در سال ۱۳۷۹ به کارگردانی خسرو معصومی و بازی هنرمندانی چون زیبا بروفه، مرجان شیرمحمدی، داوود ناقور، شهلا ناظریان و… و شب برهنه به کارگردانی سهید سهیلی و بازی علی قربان‌زاده و اکرم محمودی و… بازی کرد و توانایی‌هایش را در عرصه بازیگری آزمود. فیلم سینمایی پر پرواز پر فروش ترین فیلم سینمایی سال در سال ۱۳۷۹ شد.

ترک ایران

بازی در فیلم‌های پرپرواز و شب برهنه باعث افزایش حساسیت روی کارهای وی شد. گرفتن مجوز برای کاست بعدی یعنی آلبوم آدم و حوا دو سال ادامه پیدا کرد و آلبوم به طور غیر رسمی در ایران پخش شد. در همین حین فشار و محدودیت این قدر روی شادمهر زیاد شد که حتی او اجازهٔ ورود به استودیوهای رسمی موسیقی را هم نداشت و نوازندگی او برای سایر هنرمندان هم ممنوع شد. شادمهر که عرصه را برای کار تنگ می‌دید به کانادا مهاجرت کرد و در آنجا فعالیت‌هایش را ادامه داد.

آلبوم خیالی نیست

بعد از ترک ایران و مهاجرت به کانادا او موفق شد با کمپانی "نوامیدیا" قرداد امضا کند. هنوز چند وقتی تا انتشار اولین آلبوم او در خارج از کشور باقی مانده بود که ناگهان این آلبوم با کیفیت پایین در بازار ایران پخش شد. بعضی از آهنگهایی که او اصلاً قصد انتشار آنها را نداشت در این آلبوم منتشر شده بود. بعد از یک ماه از این ماجرا آلبوم او به طور رسمی و با نام خیالی نیست پخش شد. بعد از منتشر شدن این آلبوم و به دلیل وجود نداشتن سه آهنگ: باور، می‌خوام برم، فال قهوه در آلبومی که یک ماه قبل در ایران پخش شده بود بار دیگر آلبوم او این بار با این سه آهنگ جدید و با نام فال قهوه در ایران به فروش می‌رسید.

آلبوم آدم فروش و پاپ کرن و آلبوم غیر رسمی تلافی

آلبوم بعدی او آدم فروش بود. آلبوم سوم او در خارج از کشور "پاپ کرن" نام داشت که در اسفند ۱۳۸۴ پخش شد. نام آلبوم "پاپ کرن" در ابتدا "تلافی" بود ولی درست چند ماه پیش از انتشار این آلبوم عده‌ای سودجو(به تعبیر خود شادمهر) مجموعه‌ای از آهنگهای قدیمی که او در ایران خوانده بود جمع کرده و تحت عنوان آلبوم "تلافی" در بازار پخش کردند. این آهنگها عبارت بود از: تلافی، اشک بی کسی، قید موندن رو بزن، شب برهنه، وقتی تو رو شناختم و دو ریمیکس از آهنگ ستاره.

آلبوم تقدیر

هفت تک آهنگ شادمهر با نام‌های «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک»، «بغض»، «بیا»، «تن تو» و «یه کاری کن» تحت عنوان آلبوم غیر رسمی با نام "سبب" در ایران منتشر شد که بعدها چهار آهنگ «سبب»، «رسیدی»، «مشکوک» و «یه کاری کن» همراه با چهار آهنگ دیگر «خیال»، «شیلا»، «ترس» و «تقدیر» به طور رسمی در آلبوم "تقدیر" از سوی کمپانی "سنتوری رکوردز" عرضه شد.

آلبوم طرفدار

آلبوم طرفدار از شادمهر عقیلی بعد از سه سال در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۱ از سوی کمپانی آونگ عرضه شد. آهنگ «حالم عوض میشه» طبق نظرسنجی شبکه من و تو ۱ و رادیوفردا به عنوان بهترین آهنگ سال ۹۰ انتخاب شد.همچنین آهنگ انتخاب نیز براساس تمام نظرسنجی های انجام شده در فیسبوک به عنوان بهترین آهنگ سال ۹۱ انتخاب شد.

رویای ما

تک آهنگی با مضمون آزادی که با صدای ابی و شادمهر که در روز ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ پخش شد. شاعر این اثر یغما گلرویی و ساخت آهنگ و تنظیم به عهده شادمهر بود.

یه دختر

تک آهنگی سیاسی اجتماعی که دومین هم‌صدایی ابی و شادمهر محصوب می‌شود و در خرداد ۱۳۹۲ پخش شد.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 123

 

فول آلبوم ستار

 

 

 

بیوگرافی :

 

ستار (با نام اصلی عبدالحسن ستارپور) از خوانندگان پرآوازه موسیقی پاپ ایرانی است.

ستار، گوگوش، هایده و مهستی از جمله نخستین خوانندگانی بودند که پیش از انقلاب به طور رسمی از سوی دولت پادشاهی برای اجرای برنامه به کشورهای دیگر فرستاده شدند.(بعد از آن بانو حمیرا نیز به آنها پیوست.) در طول تمام مدت انقلاب و تاکنون، ستار تنها خوانندهٔ ایرانی است که هنوز به دربارها و جشن‌های رسمی دولت‌های دیگر دعوت می‌شود. ستار اولین خوانندهٔ ایرانی بود که با خوانندگان کشورهای دیگر در یک سالن برنامه اجرا کرد که از مهمترین این برنامه‌ها، می‌توان به کنسرت ستار با گروه بانی ام در دههٔ هشتاد و در شهر لندن اشاره نمود. یکی دیگر از فعالیت‌های بین‌المللی ستار، ضبط یک آلبوم باخوانندهٔ اسرائیلی عیدان رایخل است. این خواننده حتی در یک پیام ویدئویی از ستار نام می‌برد و از وی تشکر می‌کند.

ستار (با نام اصلی عبدالحسن ستارپور) در ۲۸ آبان ماه ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. پدر ستار اهل آذربایجان روسیه است. او دوران نوجوانی خود را در شهباز تهران گذراند. ستار تحصیلات خود را در دبستان و دبیرستان اقبال به اتمام رساند و کارشناسی را در رشته اقتصاد بین‌المللی از مدرسه عالی بازرگانی (در حال حاضر معروف به دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی) گرفت. او به زمینه‌های مختلف هنری و ورزشی به خصوص فوتبال علاقه‌مند بود و در تیم‌های فوتبال بازی می‌کرد. حتی بعدها در جوانی و میانسالی نیز علاقه‌مند و پیگیر فوتبال بود و کاپیتان تیم فوتبال هنرمندان نیز گردید.

استعداد ستار و مهارت او در موسیقی سنتی و پاپ ایرانی به او کمک کرد تا به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی ایران تبدبل شود. محبوبیت ستار در سن ۲۲ سالگی با خواندن ترانهٔ خانه به دوش که بر اساس سریال خانه به دوش (مراد برقی) به کارگردانی و بازیگری پرویز کاردان بود آغاز گشت. بعدها ستار ترانه‌های بسیاری از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را خواند و جزء خوانندگان خانوادهٔ سلطنتی ایران گشت.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 142

 

فول آلبوم سالار عقیلی

 

 

 

بیوگرافی :

 

سالار عقیلی زاده (۱۱ آذر ۱۳۵۶ تهران) خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و دانش‌آموختهٔ هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ بازیگری تئاتر است.[۱] همسر وی با نام حریر شریعت زاده نوازنده پیانو و دف است.[۲]

او خوانندهٔ ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران است و سابقهٔ کار با گروه دستان، گروه رازونیاز و ارشد تهماسبی را دارد.

عقیلی از ۸ سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد. او به هنرستان موسیقی رفت و از همان‌جا تصمیم به یادگیری آواز گرفت. او در طی بیش از ۵ سال نزد صدیق تعریف به فراگیری آواز پرداخت. هم‌اکنون عقیلی افزون بر اجرا و ضبط آثار موسیقی به تدریس موسیقی در آموزشگاه خود و در هنرستان موسیقی مشغول است. او همچنین گروه رازونیاز را تشکیل داد. که اعضاء این گروه عبارتند از: سالار عقیلی : آواز، حریر شریعت زاده : دف، حامد فکوری : تار، مهدی باقری : کمانچه، آرش فرهنگفر : تنبک و شهرام غلامی : عود. او به همراه این گروه کنسرتهای بسیاری در داخل و خارج از کشور اجرا کرده‌است.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 155

 

فول آلبوم سیاوش قمیشی

 

 

 

بیوگرافی :

 

سیاوش قمیشی (زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۲۴، در اهواز) آهنگساز، ،خواننده، ترانه‌سرا، تنظیم کننده، و نوازنده پر آوازه ی ایرانی مقیم لس‌آنجلس است. سیاوش قمیشی تاکنون بیش از ۱۸ آلبوم موسیقی منتشر کرده‌است.

سیاوش قمیشی کوچکترین فرزند خانوادهٔ خویش است قمیش نام محله ای در دزفول می باشد که اصلیت پدرش (مصطفی قمیشی) به آنجا باز می‌گردد. سیاوش در سن ۹ ماهگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود. در کودکی به پیانو و گیتار علاقه داشت و نواختن آن‌ها را آموخت. در ۱۳ سالگی برای اولین بار در هتل قو با ارکستر چند اجرا انجام داد. در ۱۴ سالگی اوّلین آهنگ خود را با نام «ای قایقران به کجا می‌روی» را برای ضیاء خوانندهٔ معروف آن سال‌ها ساخت. او دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی در رشته جاز کلاسیک از دانشگاه رویال سوسایتی آو آرتز لندن است. سیاوش قمیشی پس از بازگشت از انگلستان در سال ۱۹۷۱ در گروهی به نام ربلز به همراه شهرام شب پره و همایون جلالی به عنوان کیبوردیست و خواننده همکاری کرد.

در همان سال به لندن نزد خواهر و برادرهایش مهاجرت نمود. در سال‌های بعد در چند گروه موسیقی شروع به فعالیت نمود.[۴] قمیشی در سن ۲۵ سالگی به تهران بازگشت.[۲] در ایران با همکاری شهرام شب‌پره و همایون جلالی در گروه‌های موسیقی مختلفی شروع به کار کرد.[۲]

در سال ۱۳۵۷ و پس از انقلاب به همراه تعداد زیادی از هنرمندان مختلف از ایران به لس‌آنجلس مهاجرت نمود.[۴] در سال ۱۳۶۱ اولین آلبوم که که تلفیقی از آهنگ‌های گذشته بود منتشر شد.[۲] پس از آن او تا مدت‌ها به کار آهنگسازی روی آورد و در سال ۱۳۷۱ با همکاری مسعود فردمنش آلبوم حکایت را منتشر کرد. او پس از آن تاکنون ۱۶ آلبوم دیگر منتشر کرد.[۴] سیاوش قمیشی در مصاحبه با شبکۀ پی ام سی گفت که برای اهنگ سازی ابتدا در نوجوانی از گیتار استفاده می کرده ولی حال از پیانو و کی بورد استفاده می‌کند.

در بسیاری گزارش‌ها آمده که علیرضا قمیشی تنها فرزند سیاوش قمیشی و لیلا وصال است و خود او هم با تاکید بر این امر در آلیوم اسیر دو قطعه از سیاوش را بازخوانی کرده و یکی از قطعات را به پدر تقدیم کرده است. سیاوش با ابراز اینکه مجوز بازخوانی کارهایش را به کسی واگذار نکرده است، این کار را دستبرد هنری خوانده می باشد.

گل بارون زده

گل بارون زده ترانه‌‌ای سرودهٔ ایرج جنتی عطایی، آهنگسازی سیاوش قمیشی به خوانندگی داریوش اقبالی است. این ترانه در آلبوم شقایق داریوش و دفتر شعر «زمزمه‌های یک شب سی ساله» ایرج جنتی عطایی قرار دارد.

ایرج جنتی عطایی، داریوش و سیاوش قمیشی به خاطر این آهنگ به نهادهای امنیتی رژیم پهلوی فراخوانده شدند زیرا این ترانه مدتی بعد از اعدام خسرو گلسرخی ساخته شد و نهادهای امنیتی باور داشتند منظور از «گل سرخ» در این شعر، خسرو گلسرخی است. پس از اینکه در متن ترانه «گل بارون زده من، گل سرخ نازنینم» به «گل یاس نازنینم» تغییر یافت، این آهنگ مجوز ساخت گرفت.

از ویژگی‌های بارز اشعار مورد استفاده در آثار سیاوش قمیشی، عمق کلمات آن است. به عبارتی، میتوان رد سبکی خاص را در ترانه های او از ابتدا تا کارهای اخیر او دنبال کرد. سبک خاص سیاوش در تحریر ها و ملودی متفاوت صدای او در خواندن بندهای ثابت یک شعر، آثار او را نسبت به دیگر خوانندگان متفاوت جلوه میدهد.

از ویژگی‌های بارز اشعار مورد استفاده در آثار سیاوش قمیشی، عمق کلمات آن است. به عبارتی، میتوان رد سبکی خاص را در ترانه های او از ابتدا تا کارهای اخیر او دنبال کرد. سبک خاص سیاوش در تحریر ها و ملودی متفاوت صدای او در خواندن بندهای ثابت یک شعر، آثار او را نسبت به دیگر خوانندگان متفاوت جلوه میدهد.

بسیاری از ترانه هایی که سیاوش قمیشی، آهنگسازی آن ها را بر عهده داشته است، دارای تم و تنظیم متفاوتی نسبت به ترانه های همزمان خود بوده اند. حال و هوای موسیقی راک، جاز، بلوز و ترنس در اکثر کارهای او مشهود است.

سیاوش قمیشی در یکی از مصاحبه های خود با شبکه پی ام سی گفت : موزیک پاپ ایران تنها تحت تاثیر ویگن بوده و در جایی دیگر به این نکته اشاره کرد که در سنین نوجوانی ویگن برای اولین بار روش کوک کردن گیتار را به او آموخته است.ضمنا" او محمد اصفهانی را بهترین خواننده و سیروان خسروی را بهترین تنظیم کننده وآهنگساز داخل کشور دانسته است. همچنین سیاوش قمیشی در مصاحبۀ دیگری اظهار کرد که در تمام دوران هنری زندگیش تحت تاثیر جان لنون رهبر فقید گروه افسانه‌ای بیتلز بوده است.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 137

 

فول آلبوم جواد یساری

 

 

 

بیوگرافی :

 

جواد یساری در سال ۱۳۲۵ خورشیدی به دنیا آمد.او فعالیت‌های هنری اش را با خواندن ترانه های کوچه بازاری از سال ۱۳۵۲ با اجرای آهنگی با نام پول سیاه شروع کرد.

جواد یساری دارای سه فرزند به نام های رضا ، مهدی و مجید میباشد، که مجید در سال ۱۳۷۴ در خارج از کشور فوت کرد. رضا هم اکنون در بلژیک زندگی می کند و مهدی نیز در ایران زندگی می کند.

جواد یساری در پس از انقلاب در بیشتر روزهای سال در امارات کنسرت برگزار می کند و هر چند سال یکبار نیز کنسرت های اروپایی برگزار میکند. تا پیش از انقلاب اسلامی، وی پنج آلبوم به بازار داد که آخرین آن آلبوم سپیده دم و با آهنگی به همین نام بود.



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 134

 

فول آلبوم ایرج بسطامی

 

 

 

بیوگرافی :

 

ایرج بسطامی (زاده ۱ آذر ۱۳۳۶ بم – درگذشته ۵ دی ۱۳۸۲ بم، طی حادثه زمین‌لرزه بم)، خواننده موسیقی سنتی ایرانی بود.

ایرج بسطامی در سال ۱۳۳۶ در شهرستان بم از خانواده‌ای هنرمند متولد شد. هر یک از اعضای خانواده او، از جد پدری گرفته تا پدربزرگ و پدر در زمینه خواندن آواز و نواختن سازهای مختلف تجربه داشتند. تولد و رشد ایرج در چنین خانواده‌ای به همراه استعداد ذاتی اش موجب گردید که او از پنج سالگی به خواندن آواز علاقه نشان دهد. این علاقه و پیگیری موجب شد که پدر بزرگ به استعداد شگرف وی در زمینه فراگیری آواز پی برده و بارها به دیگران تأکید کند «او در آینده خواننده بزرگی خواهد شد». از این رو، پدر ایرج کمر همت بست تا این کودک مستعد را در مسیر صحیح آموزش قرار دهد و اینگونه شد که ایرج نخستین معلم آواز خویش را در خانه و در هیئت پدر یافت. ایرج در این سال‌ها ردیف‌های آوازی در مکتب تهران سبک استاد عبدالله خان دوامی را نزد عمویش یدالله بسطامی فرا گرفت و در ادامه و در سن ۲۲ سالگی به جرگه شاگردان استادان آواز ایران پیوست.

وی در سنین نوجوانی مجذوب عمویش یداله بسطامی بود که مردی مهربان و از نوازندگان چیره‌دست بم و معلم موسیقی بود. در همین ایام گروهی با همکاری برادران بسطامی و با سرپرستی یداله بسطامی تشکیل شد که در رادیو و تلویزیون آن زمان و اردوهای رامسر اجرای برنامه داشتند. پس از آن ایرج با کمک زنده یاد حسین سالاری (از نوازندگان نامدار کرمانی) به کلاس آواز استاد محمدرضا شجریان راه پیدا کرده و به فراگیری آواز و ردیف‌های آوازی پرداخت. در آن زمان او علی‌رغم مشکلات راه و مسافت زیاد، هفته‌ای یک بار به عشق فراگیری آواز از بم به تهران می‌آمد.

بسطامی پس از چندی اتاقی در محله پامنار تهران اجاره کرد. به دلیل وقایع انقلاب تمرین‌های آواز برای او بسیار دشوار بود. اما وی تا آنجا که می‌توانست به این تمرین‌ها ادامه داد. بعد از تعلیمات استاد محمدرضا شجریان، عصر یک روز شنبه، در منزل وی با پرویز مشکاتیان آشنا شد. ایرج بسطامی پس از ۷ سال (در سال ۱۳۷۸)، کلاس را رها کرد و به فراگیری مبانی موسیقی نزد پرویز مشکاتیان (آهنگ ساز و نوازندهٔ نامی سنتور) پرداخت و کم‌کم نخستین آلبوم‌های خود را با مشکاتیان منتشر کرد. آلبوم‌های "افشاری مرکب "، "مژده بهار"، "افق مهر" و "وطن من" در همین دوره به بازار عرضه شدند.

در واقع مشکاتیان افشاری مرکب را ساخت و بسطامی در اوج آمادگی آن را اجرا کرد. قرار بود که این برنامه پنج شب در تالار رودکی اجرا شود اما به علت استقبال گسترده مردم، اجرا دو شب دیگر تمدید شد. بعد از آن نوار افشاری مرکب به بازار آمد. صدای بسطامی با استقبال مردم روبه رو شده بود. گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان و آواز بسطامی برای اجرای کنسرت به اروپا رفت. در آن زمان بسطامی حدود ۳۳ سال داشت و اجرای این کنسرت‌ها شروعی برای موفقیت‌های بعدی او به شمار می‌آمد.

در "بوی نوروز" نیز که حاصل همکاری گروه دستان و آهنگ سازی محمدعلی کیانی نژاد می‌باشد و از کارهای به یادمادنی موسیقی ایران است او آواز خواند. سپس بسطامی با همکاری کیوان ساکت "آلبوم فسانه" و با کورش متین، "سکوت" و با حسین پیرنیا "تحریر خیال" و "رقص آشفته" را خلق کرد.

همچنین آلبوم "موسم گل" حاصل همکاری او با محمدرضا درویشی بود و در آن برخی از تصانیف قمرالملوک وزیری را بازخوانی کرد. آهنگ گل پونه‌ها (در آلبوم رقص آشفته) که نیزپس از مرگ وی در بم آوازه ملی یافت حاصل صدایش روی آهنگی از پیرنیا ست.

ایرج بسطامی در سن ۴۰ سالگی به اوج فعالیت خود رسید و در طول ۱۴ سال فعالیت ۱۱ کاست ماندگار، به یادگار گذاشت. آوازهای ایرج بیش تر بر پایه سنتور بود و در گام‌های بلند هیچ کس به مهارت وی نرسید، همچنین آوازهای دشتی و محای او نیز در کرمان و کل ایران دارای شهرت بسیاری است.

بسطامی هرگز ازدواج نکرد و علارغم اینکه در فقر شدید به سر می‌برد، سرپرستی خانوادهٔ برادر مرحومش را به دور از جنجالها و هیاهوهای هنری در شهرستان بم بر عهده گرفت. بسطامی بسیار فروتن بود و شاید این تواضع یکی از علت‌های کم تر شناخته شدنش تا قبل از خاموشی بود. او اجازه نمی‌داد عکسش بر روی نوارهایش درج شود و یا مقاله‌ای در موردش نوشته شود.

ایرج بسطامی در اوج فعالیت هنری خود با مرگ برادر روبه رو می‌شود و از این رو برای سرپرستی خانواده برادرش به بم بازمی گردد. او علاقه زیادی به برادر از دست رفته اش داشت. زمانی که برای تحصیل آواز به تهران رفته بود، برادر مخارج زندگیش را تقبل کرده بود و این بار نوبت ایرج بود که به بازماندگان برادرش ادای دین کند.

او به دور از جنجال و هیاهوی هنری در شهرستان بم و استان کرمان، به تدریس آواز برای جوانان محروم و مستعد بم و سرپرستی خانواده برادر مرحومش پرداخت.

وی که در اواخر عمر کوتاهش، به زادگاهش بم پناه آورده بود و در خانهٔ کاهگلی پدر زندگی می‌کرد، سرانجام در سحرگاه پنجم دی ماه ۱۳۸۲، و در پی زلزله بم زیر آوار ماند و به زرق و برق جهان و تمام متعلقاتش وداعی بلند گفت. در طی این زمین لرزه، ایرج بسطامی به همراه تمام اعضاء خانواده برادرش (به جز خاطره، دختر برادر ایرج) درگذشتند.

پس از مرگ بسطامی برخی از کارهای گذشته و کنسرت‌های وی با اهالی موسیقی و نیز آلبوم "بی کاروان کولی" «به همراه کیوان ساکت» انتشار عمومی یافت که الله مزار با هم نوازی سه تار بهداد بابایی از جمله این آثار بود. همچنین کتابی با عنوان سکوت گویا که در آن مجموعه نوشته‌ها درباره ایرج بسطامی و تمامی آثار خوانده شده توسط وی گرد آمده از سوی انتشارات آتنا به بازار کتاب عرضه شده است که این اثر در نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری هم عرضه شد.

علی شیرازی در این کتاب گفته است: «مرحوم ایرج بسطامی پس از دوره اول قطع همکاری پرویز مشکاتیان با محمدرضا شجریان با نوار کنسرت افشاری مرکب صدای خود را به میان مردم برد. صدایی که وسیع ترین صدا در بین خوانندگان ایرانی _ از بم تا اوج _ به شمار می‌رفت. صدایی بدوی و غریزی که دارای زنگ فوق‌العاده‌ای بود و در عین حال پرتحریر و با انعطاف به نظر می‌آمد. کسانی که صدای بسطامی را در زمان حیات او از نزدیک شنیده بودند معتقدند که این صدا هنگام ضبط در استودیو بیش از نیمی از مرغوبیتش را از دست می‌داد و می‌بایست آن را به صورت زنده و از نزدیک شنید.»



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 145

 

فول آلبوم امید

 

 

 

بیوگرافی :

 

امید سلطانی معروف به امید متولد ۶ مرداد ۱۳۴۵{الیگودرز} خواننده پاپ ایرانی است. او در برنامه نکست پرشن استار یکی از اعضای هیئت ژوری است.

امید سلطانی در ششم مرداد ۱۳۴۵ در شهر الیگودرز دیده به جهان گشود. وی به همراه خانواده از ۵ سالگی به تهران آمد. در ۱۸ سالگی در جبهه جنگ حضور یافت. سپس برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کرد و در آنجا برای تأمین نیاز مالی در کاباره‌ها به خواندن پرداخت.

اولین آلبوم او باران نام دارد که در ترکیه ضبط شد و به وسیله شرکت ترانه به مدیریت وارطان آوانسیان و جهانگیر طبریائی در سال ۱۹۹۲ میلادی در سراسر آمریکا و اروپا پخش شد.

بعد از موفقیت این آلبوم، امید راهی آمریکا شد. ثمره آن سال‌ها چهار آلبوم دیگر به نام‌های «هر دو عاشق» (۱۹۹۴)، «سربلند» (۱۹۹۵)، «حضرت عشق» (۱۹۹۷) و «پرسه‌های عاشقانه» (۱۹۹۸) بود.

پس از ارائه آلبوم «پرسه‌های عاشقانه» به علت پایان مهلت حضورش در آمریکا مجبور به ترک این کشور و مهاجرت به اسرائیل شد. حضور در اسرائیل و دور شدن از صحنه هنر امید را سخت دچار عذاب کرد.

پس از چند سال دوری، دوباره به آمریکا بازگشت و فعالیت خود را از سر گرفت. آلبوم «پیروزی» در سال ۲۰۰۲ شروع فعالیت‌های هنری امید پس ازسال‌های دوری بود. بعد از این، امید هر ماه کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف برگزار کرد. آلبوم کنسرت‌های امید آلبومی بود که در اکتبر ۲۰۰۴ توسط کمپانی آونگ عرضه شد.

امید هم اکنون مشغول تهیه هفتمین آلبوم خود با نام «ناامیدی هرگز» است.

او در سال ۱۳۹۲ به همراه توماس آندرس از اعضای گروه مدرن تاکینگ، ترانه ای را با نام ما یکی هستیم (به انگلیسی: We are one) اجرا کرد. این ترانه که تهیه کنندگی آن را فرهاد زند بر عهده دارد و اشعار آن را مریم جلالی سروده، در ۱۳ مرداد ارائه شد. فرهاد زند که ایده این همکاری و ترانه از آن اوست، در آلبوم آخر توماس آندرس با او همکاری داشته است. مضمون کلی آهنگ به مفهوم جهانی متحد اشاره دارد.

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 134

 

فول آلبوم آغاسی

 

 

 

بیوگرافی :

 

نعمت‌الله آزموده معروف به آغاسی (۱۳۱۸ – ۱۳۸۴ خ) یکی ازشاخص ترین و سرشناس ترین خوانندگان موسیقی مردم‌پسند و کوچه بازاری دوره قبل از انقلاب ایران بود.

او در سال ۱۳۱۸ خورشیدی در دزفول به دنیا آمد آغاسی ها از خانواده های معروف و قدیمی دزفول هستند. وی با خواندن آهنگ‌هایی مانند آمنه و لب کارون در سالن‌های موسیقی لاله‌زار تهران علاقه‌مندان زیادی پیدا کرد. از یادگاری‌های به‌یادماندنی او شیوهٔ رقص بندری اوست که با چرخاندن دستمالی سفید در دستش انجام می‌داد.او پس از اجراهای موفقش در لاله‌زار نخستین خوانندهٔ لاله زاری بود که صدای او از رادیو و تلویزیون ملی ایران پخش شد.

آغاسی به دعوت منوچهر نوذری به سینما راه یافت و در کارنامه سینمایی اش هشت فیلم را ثبت کرده‌است. این فیلم‌ها عبارت‌اند از:

یکی خوش صدا، یکی خوش دست (۱۳۵۶)

خدا قوت(۱۳۵۶)

فراش باشی(۱۳۵۴)

بنده خدا(۱۳۵۳)

نعمت نفتی(۱۳۵۲)

فاتح دل‌ها(۱۳۵۱)

خیلی هم ممنون(۱۳۵۱)

ایوالله (۱۳۵۰)

آغاسی از دو ازدواج خود هفت فرزند و دو نوه دارد که یکی از فرزندانش به نام علیرضا اکنون به خوانندگی به سبک و سیاق پدرش مشغول است.

آغاسی در روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۸۴ خورشیدی بر اثر سکته مغزی در سن ۶۶ سالگی در کرج درگذشت و در قبرستان امامزاده طاهر این شهر دفن شد.

 

 



امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : زندگي نامه و بيو گرافي ها , زندگي نامه خوانندگان ,

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 نویسنده : عرفان طهماسبي l بازدید : 151

مطالب گذشته
» خوشا به حال ترك شيرازي »» سه شنبه 13 اسفند 1392
» زندگي زيباست.... »» دوشنبه 12 اسفند 1392
» خرید گلس عمده و سود فروش آن »» جمعه 15 دی 1402
» . »» جمعه 14 آذر 1393
» ضرب المثل ل م ن و ه ي »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» ضرب المثل هاي ع غ ف ق ك گ »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» ضرب المثل هاي س ش ص ض ط ظ »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» ضرب المثل د ذ ر ز »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» ضرب المثل ج چ ح خ »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» ضرب المثل پ ت »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» ضرب المثل ب »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» ضرب المثل الف »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي محمد اصفهاني »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي كامران و هومن »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي فرامرز اصلاني »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي عباس قادري »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي عليرضا افتخاري »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي عليرضا عصار »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي شهرام شبپره »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي شادمهر عقيلي »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي ستار »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي سالار عقيلي »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي سياوش قميشي »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي جواد يساري »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي ايرج بسطامي »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي اميد »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» بيوگرافي آغاسي »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» اس ام اس كريسمس 6 »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» اس ام اس كريسمس 4 »» چهارشنبه 30 مهر 1393
» اس ام اس كريسمس 5 »» چهارشنبه 30 مهر 1393
تعداد صفحات : 2
آمار کاربران

عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
مطالب محبوب
جك و لطيفه بازدید : 439
زندگي زيباست.... بازدید : 211
عكس شير بازدید : 203
ضرب المثل پ ت بازدید : 203
بدان كه ميداني بازدید : 193
الاغ بازدید : 193
ضرب المثل ج چ ح خ بازدید : 193
عكس طبيعت بازدید : 191
عكس دو اسب زيبا بازدید : 189
آرش كمانگير بازدید : 187
گلايه قران از ما بازدید : 187
روانه بازدید : 185
تا گل هيچ بازدید : 183
سمت خيال دوست بازدید : 175
خبرنامه
برای اطلاع از آپیدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود
نظر سنجي
آيا وبلاگم را پسنديديد؟

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به Erfan مي باشد.

جدید ترین موزیک های روز



طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

Erfan